Blåbær drøm! -Lavkarbo

Bassert på mine tidligere desserter nå i ny forkledning, næmelig blåbær! Dette ble nydelig 😉

 

 

Dette trenger du:

125g kremost

1,5dl fløte

4ss sukrinmelis

1/2ts vaniljeekstrakt

65g blåbær (jeg bruker fryste bær selv)kanskje noen til pynt også.

 

Slik gjør du det:

1. Finn frem en gryte og kok opp blåbærene lett opp og rør inn 2ss sukrinmelis. Skal bli nesten syltetøy når kokt nok (ca 7-10 min)
2. Pisk sammen fløte til krem i en bolle og pisk sammen kremost/vaniljeessens/ 2ss sukrinmelis samt blåbær en en annen bolle.

3. Tilsett så alt over i bollen med krem og bland godt sammen.

4. Ta over i passelige glass og dryss over enten sjokolade eller blåbær på toppen. Jeg bruker som vanlig sprøytepose når jeg tar det over i glass, for synes skyld.

 

Håper den smaker!

4 kommentarer
    1. Hei! Den så godt ut! Koker du bærene for å forhindre ev smitte? Setter du desserten i kjøleskap eller fryser etterpå?

      1. Koker dem for smakens skyld, ved og koke bærene slipper det ut mer smaker fra bærene 😁 Oppbevarer i kjøleskap

    2. Her var mye god mat. Men jeg savner opplysning om antall porsjoner oppskriften er beregnet på? Mulig du har opplysningen på en lur plass, men har ikke funnet den enda 😀

      1. De pleier og holde til 2-3 porsjoner, det gjelder mine desserter. Middager som regel 2 porsjoner. 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg