Bringebær fantasi! Lavkarbo

Reklame | Bodylab.no

Da var jeg påan igjen, denne gangen ennå en dessert. Basert på mine tidligere oppskrifter på mousse har jeg nå satt sammen en med bringebær. Her trenger jeg nok ikke si stort om smaken! 🤤

 

 

Dette trenger du:

125g kremost

1,5dl fløte

1ss tagatesse

1ss sukrinmelis

1/2ts vaniljeekstrakt

60g bringebær (jeg bruker fryste bær selv)

 

Slik gjør du det:

1. Finn frem en gryte og kok opp bringebær lett opp og rør inn tagatesse.
2. Pisk sammen fløte til krem i en bolle og pisk sammen kremost/vaniljeessens/sukrinmelis samt bringebær en en annen bolle.

3. Tilsett så alt over i bollen med krem og bland godt sammen.

4. Ta over i passelige glass og dryss over enten sjokolade eller bringebær på toppen. Jeg bruker som vanlig sprøytepose når jeg tar det over i glass, for synes skyld.

 

Håper tenner renner i vann og det smaker!

 

Bodylab Zero Topping (290 ml) – Salted Caramel//Bodylab Proteinpannekaker (500 g) – Chocolate Chip//Bodylab Protein Bar (12 x 65 g) – Hazelnuts & Chocolate

 

 

4 kommentarer
    1. Ser veldig godt ut.
      Er dette til 1 el 2 porsjoner ?
      Er det noe annet jeg kan bruke istedenfor tagatesse?

      1. Her rekker det til 3 porsjoner, (evt 2 store) bytt det gjerne ut med sukrinmelis. Bare dobble mengden 🙂

      1. Oftes kjøper jeg den selv, mest grunnet tidsklemme🙈 men kan fint lage den selv også, spesielt vanlig sukkerfri karamellsaus. Mulig jeg kommer med en oppskift på siden etterhvert👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg