NAM! Grove rundstykker, Lavkarbo

Da har jeg satt sammen en oppskrift på grove rundstykker som jeg selvsagt ønsker og dele med dere. Er det noe jeg savnet på lavkarbo var det ferske rundtstykker med smør og ost. Så da har jeg fått sammen en oppskrift som jeg synes ble veldig god! 

 

Ble ikke så gale i utseende må jeg si! 🙂
Jeg laget 6 stykk rundstykker selv, men fikk bare med 4 på bildet 😛

 

Dette trenger du:

100g mandelmel

50g linfrømel (jeg lager dette i blenderen)

30g kokosmel

50g linfrø hele

40g fiberhusk

2ss epplecidereddik

1ss bakepulver

1/2ts salt

3dl varmt vann

 

Slik gjør du dette:

Sett på stekeovnen på 180 grader. Knus linfrø 50g i blenderen (hvis du ikke har linfrømel fra butikken) Bland så alle de tørre ingrediensene i en bakebolle, tilsett så varmtvann med epplecidereddik og bland godt sammen til en deig. La deigen stå i 10 minutter og godgjøre seg. Del så deigen opp i enten 4 store biter eller 6 mindre biter, rull dem fine til en ball og legg på stekebrett. Pensle med litt vann og strø over solsikkefrø eller sesamfrø (Pynt) Sett så i midterste hylle i ovnen (varmluft hvis du har) i ca 40 (45) minutter, her veldig avhengig av stekeovn. Du ser når de er ferdige!

 

Håper disse faller i smak!

1 kommentar
    1. Baker disse rundstykkene for første gang i dag. Er spent på resultatet 🙂
      Jeg reagerer på at Fiberhusk-mengen er så stor. Er det riktig at det skal være 40 g på denne lille deigen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg