Lompe sa du?

Vi skulle grille pølser og hva skal jeg da ha rundt pølsa, kjente at jeg ville ha lompe som resten av familien. Da satt jeg satt sammen en ny oppskrift på lomper/wraps som ble helt perfekt og smaker nydelig! Mye er basert på min oppskrift på wraps fra tidligere men men noen endringer og finjusteringer.

Vanlig lompe fra butikk til venstre, og mine til høyre
Ble en fin liten stabel
Ferdig resultat med pølse

 

Dette trenger du:

130g Mandelmel

50g Kokosmel

4ss Fiberhusk

2,5dl Lunket/vamt vann

2ss Romtemperert smør

1/2ts Salt

1/4ts Pepper

 

Slik gjør du dette:

Begynn med og blande alle de tørre ingrediensene sammen i en bakebolle, sørg for at det er godt blandet sammen! Bland så inn smøret så godt det lar seg gjøre. Hell først over 2 dl varmt vann, rør godt sammen og tilsett så resten. Kna deigen godt med fingrene til alt er godt blandet sammen.

Sett deigen så til siden i ca 10 minutter, del så opp i ca 8-10 like store klumper. Kjevle ute mellom to bakepapir til ganske tynne lomper, bruk en skål eller noe med passende størrelse og «stikk» ut lompene/wraps. Stek på medium varme i stekepannen og snu, gjenta steking andre siden. Ferdig, legg på rist for avkjøling.

 

ps, jeg selv har brukt stekepanne denne gangen men vil anbefale steketakke hvis du har. Men fungerer fint i panna også 👌🏻

 

4 kommentarer
    1. Har lignende oppskrift som heter tortillalefser, men her er det 2,3 dl mer vann. Laget de i går og det var akkurat passe vann.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg