Hjemmelaget lavkarbobrød

Vi har alltid vært glad i brød, derfor ville vi lage et brød som har et lavt innhold av karbohydrater. Sunt og godt! Dette brødet kan nytes med god samvittighet. Vi skal hvert fall kose oss i kveld med hjemmelaget brød!.

Melblandingen vår inneholder følgende: 500g malte mandler 500g hasselnøtter, 270g chiafrø, 1 pakke fiberhusk, 200g linfrø og sesamfrø, ca 40g kokosmasse)

Til ett brød trenger du:

200 gram melblanding (malte mandler, malte hasselnøtter, fiberhusk, linfrø, sesamfrø, chiafrø, kokosmasse)

cirka 3 ts bakepulver

1 boks cottage cheese/creme fraiche

5 piskede egg

1 ts salt

2 ts sukrin

2 ss olivenolje

For mer smak; tilsett fetaost, oliven og soltørkede tomater + en halv ts basilikum


Slik gjør du:

Sett ovnen på over og undervarme på 180 grader. Blant først sammen det tørre i en bolle. Vips eggene. Tilsett creme fraiche/cottage cheese. Elt alle ingrediensene sammen i en kjøkkenmaskin i noen få minutter. Deigen skal være litt klissete. Putt deigen oppi en smurt brødform.  Sett formen midt i ovnen og stek i ca 45 min.

Nyt!

Les mer i arkivet » Mai 2016
lavkarbo

lavkarbo

25, Kristiansund

Hei og velkommen til denne bloggen! Her vil vi dele oppskrifter og tips til mat med lavt innhold av karbohydrat. Vi er på ingen måte kostholdseksperter, men vi ønsker å dele vår matglede med dere. Oppskriftene kommer til å være varierte og passe for en hver smak. Du kan selv mikse og trikse og tilsette de smakene du syntes passer deg best. Lykke til med matlagingen!

Kategorier

Arkiv

Siste innlegg

Siste kommentarer

Lenker

hits